Перейти к содержанию

Lexus RX330 2003г, ошибка b1150


Рекомендуемые сообщения

Опубликовано

Вобщем снимали на перешивку сиденье, после установки загорелась и не сбрасывается ошибка b1150 (датчик наличия пассажира), на жгуте подходящему к сиденью написано, что после снятия необходима калибровка. Как её провести нигде найти не смог. Подскажите плиииз.

Опубликовано

А не дилерским??? Реально??? Или провести какиенибудь пляски шаманские вокруг авто? На форуме автодаты нашел, но описанная там процедура не прокатывает.

  • 2 недели спустя...
Опубликовано

Под сиденьем стоит блок Occupant Classification ECU сними его, перепиши номер по тойоте и пришли содержимое памяти 93С46, постараюсь помочь.

  • 4 года спустя...
Опубликовано

У меня такая же беда.

Ошибка B1150

А здесь http://www.quantexlab.ru/communication/blog/index.php?page=blog&blog=IvanBlog

почему-то показывают как калибруется датчик

но ошибку указывают B1650.

Может у меня сканер не то выдает?

Опубликовано

DTC 23/B1150: OCCUPANT CLASSIFICATION SYSTEM

MALFUNCTION

Possible Causes

Diagnostic Trouble Code (DTC) 23/B1150 could be caused by a defective wiring harness or by an occupant

detection sensor or air bag center sensor malfunction.

Diagnostic Procedure

1. Turn ignition switch to ON position. Wait at least 60 seconds. Clear Diagnostic Trouble Codes

(DTCs). See CLEARING CODES under DIAGNOSTICS. Turn ignition switch to LOCK position.

Turn ignition switch to ON position. Wait at least 60 seconds. Retrieve DTCs. If DTC 23/B1150 is

displayed, go to next step. If DTC 23/B1150 is not displayed, check for intermittent fault. See AIR

BAG WARNING LIGHT INTERMITTENT .

2. Turn ignition switch to ON position. Using Lexus hand-held tester, clear DTCs in occupant

classification ECU. See CLEARING OCCUPANT CLASSIFICATION CODES under

DIAGNOSTICS. Turn ignition switch to LOCK position. Turn ignition switch to ON position. Using

Lexus hand-held tester, retrieve DTCs in occupant classification ECU. See RETRIEVING

OCCUPANT CLASSIFICATION CODES under DIAGNOSTICS. If DTC is not displayed, go to

next step. If DTC is displayed, perform appropriate diagnostic test.

3. Turn ignition switch to LOCK position. Disable air bag system. See DISABLING SYSTEM under

DISABLING & ACTIVATING AIR BAG SYSTEM. Access air bag center sensor. See AIR BAG

CENTER SENSOR under REMOVAL & INSTALLATION. Access occupant classification ECU.

See OCCUPANT CLASSIFICATION ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) under

REMOVAL & INSTALLATION. Ensure occupant classification ECU and air bag center sensor

harness connectors are properly connected. If occupant classification ECU and air bag center sensor

harness connectors are not properly connected, reconnect connectors and go to step 1 . If occupant

classification ECU and air bag center sensor harness connectors are properly connected, go to next

step.

4. Disconnect air bag center sensor and occupant classification ECU harness connectors. Measure

resistance between ground and harness side of air bag center sensor connector A21, terminal No. 1

(White wire, circuit FSR+). See Fig. 27 . Measure resistance between ground and harness side of air

bag center sensor connector A21, terminal No. 2 (Black wire, circuit FSR-). If resistance is more than

one megohm, go to next step. If resistance is less than one megohm, go to step 8 .

5. Connect negative battery cable. Turn ignition switch to ON position. Measure voltage between ground

and harness side of air bag center sensor connector A21, terminal No. 1 (White wire). Measure

voltage between ground and harness side of air bag center sensor connector A21, terminal No. 2

(Black wire). If voltage is less than one volt, go to next step. If voltage is more than one volt, go to

step 9 .

6. Turn ignition switch to LOCK position. Disconnect negative battery cable. Wait at least 90 seconds.

Measure resistance between ground and harness side of air bag center sensor connector A21,

terminals No. 1 (White wire) and No. 2 (Black wire). If resistance is more than one megohm, go to

next step. If resistance is less than one megohm, go to step 10 .

7. Connect jumper wire between occupant classification system connector O3, terminals No. 4 (Black

wire) and No. 8 (White wire). See Fig. 28 . Measure resistance between harness side of air bag center

sensor connector A21, terminals No. 1 (White wire) and No. 2 (Black wire). If is less than one ohm,

go to next step. If resistance is more than one ohm, go to step 10 .

8. Disconnect occupant classification system connector BJ1, located under right front seat. Measure

resistance between ground and harness side of occupant classification system connector BJ1, terminal

No. 1 (White wire). See Fig. 30 . Measure resistance between ground and harness side of occupant

classification system connector BJ1, terminal No. 4 (Black wire). If resistance is more than one

megohm, replace wiring harness between occupant classification ECU and occupant classification

system connector BJ1. See WIRING DIAGRAMS . If resistance is less than one megohm, replace

wiring harness between occupant classification system connector BJ1 and air bag center sensor.

9. Disconnect occupant classification system connector BJ1, located under right front seat. Measure

voltage between ground and harness side of occupant classification system connector BJ1, terminal

No. 1 (White wire). See Fig. 30 . Measure voltage between ground and harness side of occupant

classification system connector BJ1, terminal No. 4 (Black wire). If voltage is more than one volt,

replace wiring harness between occupant classification ECU and occupant classification system

connector BJ1. See WIRING DIAGRAMS .If voltage is less than one volt, replace wiring harness

between occupant classification system connector BJ1 and air bag center sensor.

10. Disconnect occupant classification system connector BJ1, located under right front seat. Measure

resistance between harness side of occupant classification system connector BJ1, terminal No. 1

(White wire) and terminal No. 4 (Black wire). See Fig. 30 . If resistance is more than one megohm,

replace wiring harness between occupant classification ECU and occupant classification system

connector BJ1. See WIRING DIAGRAMS . If resistance is less than one megohm, replace wiring

harness between occupant classification system connector BJ1 and air bag center sensor.

11. Disconnect occupant classification system connector BJ1, located under right front seat. Measure

resistance between harness side of occupant classification system connector BJ1, terminal No. 1

(White wire) and terminal No. 4 (Black wire). See Fig. 30 . If resistance is less than one ohm, replace

wiring harness between occupant classification ECU and occupant classification system connector

BJ1. See WIRING DIAGRAMS . If resistance is more than one ohm, replace wiring harness

between occupant classification system connector BJ1 and air bag center sensor.

post-2445-0-02759100-1302020886_thumb.jpg

Опубликовано

Когда я стирал краш в основном блоке провод от этой коробочки был отстёгнут.(потом я его подключил когда начал закрывать подушки )

может в этом вся беда?

может по новой основной блок перезалить?

Все подушки закрылись нормально осталась только ошибка B1150

ланч расшифровывает её как "Неисправность системы История классифицирования".

Опубликовано

Может я чего не правильно делаю.

Может груз на сидение в 30 кг потом дампик запустить?

На неделю тайм ат беру.(перекурю малость)

Попробую ещё раз краш стереть.

Потом 30 кг на шею.

Заколебал этот Лексус меня.

Опубликовано (изменено)

Пробуй залить мой дамп .Собери сиденье только потом включай зажигание-калибровку делать не надо. И еще вес при калибровке я не ложу просто пишу next и все проходит нормально.

24-11-2009 12.34.16 93C46 RX330 OCCUPANT 89952-48010 OK..bin

Изменено пользователем AVENSIS
  • 2 недели спустя...
Опубликовано

Всё, разобрался.

Неисправность переключателя ремня безопасности со стороны пассажира.

Был чем-то пересечён провод и замотан под изолентой.

  • 2 года спустя...
Опубликовано

Чтоб не плодить тем... Данный авто 2006г. Левый задний датчик веса пассажира живет своей жизнью... Т.е. делаещь коррекцию нуля, ошибка пропадает, хватает на пару нажатий на сиденье или просто выклчить - включить зажигание. После прогрева феном работал нормально минут 15. Собственно вопрос какой принцип работы и есть ли методы обхода (обмана, запарвллелить с исправным, подкорректировать дамп и т.д.) этой приблуды?

Опубликовано

Насколько знаю запаралеить не получится там с каждого датчика свой сигнал идёт.

Ищите на разборе сидуху,отдельно датчики не идут

  • 1 год спустя...
Опубликовано (изменено)

post-95190-0-00368200-1428922519_thumb.jpgpost-95190-0-30751900-1428922547_thumb.jpgpost-95190-0-16508500-1428922580_thumb.jpg

Здравствуйте, сталкнулся с похожей проблеммой. Оторван один из датчиков веса пассажира. Задний левый. Калибровка соотвественно не проходит. Подскажите как его можно обмануть? Где-то читал, что нужно подать 3 вольта...спаял стабилизатор на выходе 3.5 вольта, в разъем подсоединил - не проходит.

Изменено пользователем bigfata1
Опубликовано

Стоят четыре датчика веса. Блок управления свой под сидением. Дамп заливать без ошибок смысла нет, так как датчик оторван. Неужели никто не справился с такой проблемой.

Опубликовано

У меня помогла только замена, обойти не получилось, резестивная матрица хитрая, имеет несколько выводов, пытались вкорячить резестивный делитель не прокатило... бились наверно с неделю....

Опубликовано (изменено)

Стоят четыре датчика веса. Блок управления свой под сидением. Дамп заливать без ошибок смысла нет, так как датчик оторван. Неужели никто не справился с такой проблемой.

Я же написал ,у меня такая же байда была ,на рельсах 4 датчика веса,задний левый отъехал ,в паралель с задним правым и машина до сих пор катается ,всё нормально Изменено пользователем Alex555

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу


×
×
  • Создать...