Перейти к содержанию

Audi Q7 2008 Клима


keturi

Рекомендуемые сообщения

Авто Audi Q7 2008 3.0 tdi

менял блок управления климы "комфорт". делал фунциональный тест, во время теста включается вентилятор, меняется скорость, но в 4 табличке пишет "not instaled" И после теста ошибки 01273 "fresh air blower", 02095 "component protection active". на дисплеях OFF OFF. На кнопки реакции нет.

Захожу в "basic setings" 001, ON, начинает дергатся заслонки а потом останавливается, пишет N/A N/A N/A N/A. На дисплеях показывает температуру. дает регулировать, только не работает вентилятор, После выключения зажигания опять OFF'ы.

Почему зависает адаптация?

Спасибо

Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

Но во время теста он работает. Скважность сигнала управления меняется. Провода проверил до панели.

post-2964-1260606226,7394_thumb.jpg

Изменено пользователем keturi
Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

VAS 5054 уже заказан, едит. Так понял, что без него надо отдыхать с этой авто? А может какие то изменения в EEPROM'е поможет? Мож у кого есть дамп нового? Не даром, конечно. Внутри 93с86. Дамп прилагаю.

Q7_comfort.zip

Изменено пользователем keturi
Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

VAS 5054 уже заказан, едит. Так понял, что без него надо отдыхать с этой авто? А может какие то изменения в EEPROM'е поможет? Мож у кого есть дамп нового? Не даром, конечно. Внутри 93с86. Дамп прилагаю.

Так и 5054 непоможет.Онлайн поможет.

Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

VAS 5054 уже заказан, едит. Так понял, что без него надо отдыхать с этой авто? А может какие то изменения в EEPROM'е поможет? Мож у кого есть дамп нового? Не даром, конечно. Внутри 93с86. Дамп прилагаю.

Так и 5054 непоможет.Онлайн поможет.

 

С БУшным поможет? Или только новый?

Изменено пользователем keturi
Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

VAS 5054 уже заказан, едит. Так понял, что без него надо отдыхать с этой авто? А может какие то изменения в EEPROM'е поможет? Мож у кого есть дамп нового? Не даром, конечно. Внутри 93с86. Дамп прилагаю.

Так и 5054 непоможет.Онлайн поможет.

 

С БУшным поможет? Или только новый?

Сначала пробьют блок управления с какаой он авто а потом и разговор будет

Ссылка на комментарий

01273 - приточный вентилятор V-2

02095 - включается защита от компонентов

Скорее с вентилятором неполадки.

 

 

привет.такого определения нет,как защита от компонентов.переводится буквально,защита компонентов.это противоугонная функция(можно так назвать).смысл в том ,что блоки управления нужно привязывать к каждой конкретной машине.БУ от другого авто не будет работать.привязывается за 5 мин. дилерами через сетку(сетка для регистрации).год не работаю в ауди,а так были сервисные акции по срабатыванию защиты компонентов (самопроизвольному) в медиа.лечилось перепрограммированием блоков по гарантии с помощью васи.

VAS 5054 уже заказан, едит. Так понял, что без него надо отдыхать с этой авто? А может какие то изменения в EEPROM'е поможет? Мож у кого есть дамп нового? Не даром, конечно. Внутри 93с86. Дамп прилагаю.

 

без онлайна-не сможешь.блоки привязываются под конкретное авто.блоков несколько.я не знаю как это сделать через программирование ееепрома и возможно процев(никогда не считывал).дамп нового не поможет,его тоже надо подвязывать.иеще.я писал,что были случаи по медиа.это конкретная недоработка программного.возможного здесь аналогично.дилеры без проблем,быстро,по гарантии сделают.ауди и другие премиум-класса как всегда впереди планеты всей.пока разберутся как это сделать в гараже-авто реально постареет.

 

Вследствие того, что блок управления Climatroniс J255 входит в систему защищенных компонентов то его замена без соответствующей адаптации к конкретному автомобилю приведет к ограничению его функциональности(это цитата из SSP)

Изменено пользователем arbuz
Ссылка на комментарий

Audi Q7 Quattro V6-3.6L (BHK) Copyright © 2009, ALLDATA 9.90 Page 1

Control Module HVAC: Service and Repair

Front A/C Control Head Climatronic Control Module J255, Notes, Removing and Installing

Front A/C Control Head Climatronic Control Module J255, Notes, Removing And Installing

General notes on front A/C control head Climatronic Control Module J255

- The front A/C control head Climatronic Control Module J255 is available in different versions, "Comfort" and "Basic", and there are

differences of these versions again. Therefore follow allocation exactly when replacing front A/C control head Climatronic Control Module

J255: Parts Catalog

- "Comfort" version of front A/C control head Climatronic Control Module J255 with the "component safeguard" function may no longer be

exchanged in the familiar way, as soon as a front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Comfort" version has been adapted

once in a vehicle, the component safeguard takes effect. Vehicle Diagnosis, Testing and Information System VAS 5051 in "Guided Fault

Finding" function.

- If a "Comfort" version front A/C control head Climatronic Control Module J255 with active component protection (anti-theft system) is

installed in a different vehicle, only the functions necessary for vehicle safety can still be selected (Defrost, heated rear window, etc.),

Comfort functions (direction of air flow, temperature preselector, etc.) can no longer be selected. Vehicle Diagnosis, Testing and

Information System VAS 5051 in "Guided Fault Finding" function.

- Component protection can only be cancelled by entering specific vehicle data Vehicle Diagnosis, Testing and Information System VAS

5051 in "Guided Fault Finding" function.

- At this time, front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Basic" version is not equipped with the "component safeguard"

function (introduction not yet finalized).

- The selected functions are displayed by illuminated LEDs in the various buttons of front A/C control head Climatronic Control Module

J255.

- Display fields and control buttons on front A/C control head Climatronic Control Module J255 are illuminated by Light Emitting Diodes

(these LEDs cannot be replaced).

- Front A/C control head Climatronic Control Module J255 is not always connected to terminal "15", therefore after voltage supply

interruption (via connector - D -) wait still at least 30 seconds to protect the electronics until the remaining connections are disconnected.

- If a new front A/C control head Climatronic Control Module J255 was installed and Basic Setting was not performed, A/C system controls

are restricted and this is displayed as a malfunction in DTC memory. Vehicle Diagnosis, Testing and Information System VAS 5051 in

"Guided Fault Finding" function.

- After replacing front A/C control head Climatronic Control Module J255, perform the follow work steps Vehicle Diagnosis, Testing and

Information System VAS 5051 in "Guided Fault Finding" function.

- Check coding.

- Perform basic setting.

- Check adaptation.

- Check DTC memory of front A/C control head Climatronic Control Module J255 (and of Rear A/C Control Head (Climatronic) E265, if

present).

Notes on "Comfort" version front A/C control head Climatronic Control Module J255

- Display unit of temperature display of Climatronic Control Module J255 degrees C or degrees F is specified by the MMI (Multi Media

Interface) via the Comfort CAN-Bus system and by the setting entered there. The setting can be modified via the MMI by entering via

"Car", "Setup", "Setting" Owners Manual.

- A/C control head Climatronic Control Module J255 "Comfort" version - A - is available in different versions (e.g. with or without seat

heater button) Parts Catalog.

- On the A/C control head Climatronic Control Module J255 "Comfort" version - A -, both control knobs - D - can be pulled off and thereby

be replaced individually Parts Catalog.

- For a faulty measurement by Instrument Panel Interior Temperature Sensor G56 (installed only on front A/C control head Climatronic

Control Module J255 "Comfort" version - A -), check intake grille - B - of trim panel for front A/C control head Climatronic Control

Module J255, (it must not be closed) and function of Interior Temperature Sensor Fan V42 Vehicle Diagnosis, Testing and Information

System VAS5051 in the "Guided Fault Finding" function.

- Front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Comfort" version can be set into operation for a certain period of time (up to

approx. 30 minutes) after switching off ignition by operating the "Econ, On/Off" button (the operating time is dependent on the battery

charge state, it is approx. 10 minutes). Operating instructions

Notes on "Basic" version front A/C control head Climatronic Control Module J255

- Front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Basic" version - A - is available in different versions (e.g. with or without seat

heater button) Parts Catalog.

- On the front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Basic" version - A -, control knobs - B -, - C - and - D - (rotary control)

cannot be pulled off and therefore cannot be replaced individually.

- On the front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Basic" version, "air distribution", "outflowing air temperature" and "fresh

air blower speed" are controlled as a function of the setting of the control knobs - B -, - C - and - D - (rotary control).

Front A/C control head Climatronic Control Module J255, removing

- Check coding and adaptation of front A/C control head Climatronic Control Module J255 via the "Replace control module" function of

2007 Audi Q7 Quattro V6-3.6L (BHK) Copyright © 2009, ALLDATA 9.90 Page 2

Guided Fault Finding (in the event that front A/C control head Climatronic Control Module J255 is to be replaced). Vehicle Diagnosis,

Testing and Information System VAS 5051 in "Guided Fault Finding" function.

- Switch off ignition.

NOTE:

- The removal of both front A/C control heads Climatronic Control Module J255 is identical for both "Comfort" and "Basic" versions.

- Front A/C control head Climatronic Control Module J255 - A - is held in the center console via retaining clips - B - (on lower side) and

- C - (on upper side).

- Clips - C - are installed on upper side (form-fitting clip with an angle of approx. 65 degrees), clips - B - on lower side (force-fitting clip

with an angle of approx. 120 degrees). Clips - C - must be disengaged in order to remove front A/C control head Climatronic Control

Module J255 (e.g. using a small screwdriver after removing CD Changer R41).

- Remove "center" instrument panel vent - A -.

NOTE: "Center" instrument panel vent - A - is secured in center console via clips - D - and - E -. Insert e.g. Hook 3438 - B - into holes - C

- of instrument panel vent and pull instrument panel vent out of center console.

- Remove CD Changer R41 - F -.

NOTE: Depending on equipment, a storage compartment or another component may be installed, removing.

- Using two small screwdrivers - A -, disengage catches of both top clips - C - (above slots in instrument panel center section - D -), then

grasp under front A/C control head Climatronic Control Module J255 - B - and carefully pull it out of center console.

- Disengage catches of connector - D - by pressing retaining tabs - F - and disconnect this connector.

- Wait 30 seconds (to protect electronics in front A/C control head Climatronic Control Module J255).

- Disengage connector - E - and disconnect it.

- Disengage catches of connectors - A - to - C - by pressing retaining tabs - F - and disconnect them.

NOTE: This illustration shows connectors on a front A/C control head Climatronic Control Module J255 "Comfort" version with optional

equipment "heated seats". On the "Basic" version, connectors - A - and - C - are not present, on vehicles without "heated seats" as optional

equipment, connector - E - is not present.

Installing front A/C control head Climatronic Control Module J255

- Check clips - B - and - C - on front A/C control head Climatronic Control Module J255.

NOTE: Only install a front A/C control head Climatronic Control Module J255 - A - on which clips - C - (form-fitting clips with an angle

of approx. 65 degrees) are installed on upper side and clips - B - on lower side, otherwise front A/C control head can only be removed

again when the instrument panel center section has been removed (clips - C - cannot be released on the lower side).

Install front A/C control head Climatronic Control Module J255 (install in reverse order).

- Perform basic setting, coding, adaptation (and output Diagnostic Test Mode (DTM) if necessary) on the A/C system. Vehicle Diagnosis,

Testing and Information System VAS 5051 in "Guided Fault Finding" function.

- Check DTC memory of front A/C control head Climatronic Control Module J255 (and of Rear A/C Control Head (Climatronic) E265, if

present) and erase DTCs displayed if necessary. Vehicle Diagnosis, Testing and Information System VAS 5051 in "Guided Fault Finding"

function.

Ссылка на комментарий

 

без онлайна-не сможешь.блоки привязываются под конкретное авто.блоков несколько.я не знаю как это сделать через программирование ееепрома и возможно процев(никогда не считывал).дамп нового не поможет,его тоже надо подвязывать.иеще.я писал,что были случаи по медиа.это конкретная недоработка программного.возможного здесь аналогично.дилеры без проблем,быстро,по гарантии сделают.ауди и другие премиум-класса как всегда впереди планеты всей.пока разберутся как это сделать в гараже-авто реально постареет.

 

Вследствие того, что блок управления Climatroniс J255 входит в систему защищенных компонентов то его замена без соответствующей адаптации к конкретному автомобилю приведет к ограничению его функциональности(это цитата из SSP)

Так понял, что только новый и онлайн. А здесь пишет бред http://www.audi-portal.com/ru/diagnostic/ecu_10626.html#1

Спасибо.

Ссылка на комментарий

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу


×
×
  • Создать...