Перейти к содержанию

Ford Mondeo 98


Рекомендуемые сообщения

Здравствуйте! Помогите с проблемой Форд Мондео 98г. ДВС 1.8 ;РКПП с замка не включается стартер нет минуса с ЭБУ подав минус запускается и через некоторое время глохнет может сразу заглохнуть ,а может не долго порабобать. Имобилайзер видит сигналки нет разьемы все чистые штатную сигналку тоже отцепил насос при включении зажигания включается МАФ,свечи ,провода ,катушка новые .Диагностика показала ошибку Р1000 (не пройден общий тест) уже всю голову сломал что может быть может кто встречался с подобным или есть какие мысли. За ранее спосибо.

Ссылка на комментарий

Computers and Control Systems: Pinpoint Tests

Test Notes

Enter this pinpoint test only when directed here.

NOTE: It is not necessary to clear DTC P1000 from the PCM by driving the vehicle unless it is requested by the customer to pass an inspection/

maintenance test. Inform the customer of the need for additional driving when required to pass an inspection/maintenance test.

DESCRIPTION

Diagnostic Trouble Code (DTC) P1000 indicates that not all of the On Board Diagnostic II (OBD II) monitors have completed. In some states,

this DTC must be cleared to pass an inspection/maintenance test. The customer should be informed that the law specifies additional city and

highway driving must be done to complete the check of the on board diagnostic system. This additional driving must occur before the vehicle is

tested at the inspection/maintenance station. The amount of driving required varies with individual driving patterns.

NOTE: The only way a DTC P1000 can be removed from memory is when all the OBD II monitors have successfully completed.

DTC P1000 is set by the PCM with any of the following conditions:

- The vehicle is new from the factory and has not yet completed an OBD II drive cycle.

- The battery or PCM has been disconnected.

- An OBD II monitor failure had occurred before completion of an OBD II drive cycle.

- The PCM DTCs have been cleared with a scan tool as part of a service process.

DTC P1000 cannot be cleared from the PCM when:

- If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during testing.

Ссылка на комментарий
  • 1 год спустя...

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу


×
×
  • Создать...