Перейти к содержанию

Синхронизация пульта ЦЗ


Adzundza

Рекомендуемые сообщения

Опубликовано (изменено)

После того как сели батарейки в пульте слетела синхра между пультом и блоком радиоканала цз.За 7 дней проверены и отрем все подозрительные места.Все инструкции что имели перепробовали, ни чего не выходит.Пульт обычный с одной кнопкой. Сигналы с пульта и блока выходят. Ищю инструкцию детальную о синхронизации пульта к авто. Вито 113, бензин 2.0 , PMS ,1995Г. иммо нет, катушки на замке заж нет, евс за щитком нет. Ошибок нет.

Ищю инструкцию детальную (по шаговую )о синхронизации пульта .

Всем спасибо

Изменено пользователем Adzundza
Опубликовано

Насколько я помню инструкцию (из DAS-а): включить/выключить зажигание дважды в течении 6-и секунд, четыре раза нажать кнопку.

Опубликовано

Томагавк, я не против помощи коллегам, но прохожим "новичкам", т.е. хозяевам-халявщикам, да ещё и Мерседовцам (самые нищеброды), ИМХО, глупо!

Путь я ему указал.

Опубликовано

Уважаемый Саша ( не знаю вашего настоящего имени ) Вы сколько лет занимаетесь ремонтом автомобилей ?

Альберт Дзундза

 

All of the doors, the trunk lid and fuel tank flap can be locked and If the LED does not come on momentarily, replace the batteries.

unlocked centrally with the radio frequency remote control. An

opening signal is transmitted to the IMM + DAS control module i

(A25) by the transmitter integrated into the key (1) when it is folded Battery replacement should not take longer than approx.

out. This signal activates the central locking and unlocks the doors. 1 minute.

Folding in the key transmits a locking signal to the control module

(A25), which activates the central locking and locks the doors.

When the key is folded in and out a LED in the transmitter comes i

on momentarily. This flashing serves as a confirmation signal and Convenience locking cannot be accomplished with the radio

provides information on the state of the transmitter batteries. frequency remote control (not legally permissible).

 

The radio frequency remote control can only be operated with the If the remote control is actuated outside of the reception area, the

transmitter belonging to the vehicle, because the transmitter and current remote control signal changes in the remote control,

the radio frequency remote control immobilizer and drive however, not in the control module. When the remote control is

authorization system control module (IMM + DAS, A25) are used again within the reception area, the remote control signal in

matched to one another. the remote control no longer coincides with the signal expected by

When the key is folded in or out the remote control sends a signal the control module. However, since the control module can

to lock or unlock the vehicle. The IMM + DAS control module (A25) calculate the next 255 codes, it automatically synchronizes to the

checks this signal. If it is valid, a signal is relayed to the central current remote control signal.

locking/extended central locking control module (A8/A19) to lock or If the remote control is actuated more than 255 times outside of the

unlock the doors. reception range, the receiver can be resynchronized to the remote

The remote control signal consists of a fixed code which is also control by actuating the remote control twice within 7 sec.

coded by a processor. This additional coding changes each time

the system is operated. This makes it impossible to decode the

remote control signal. The control module (A25) decodes the

remote control signal and, if the fixed code is valid, actuates the

control module (A8/A19), the immobilizer and the ATA.

Simultaneously the control module switches to the next remote

-----------------------------------------------------------------------------------------

control signal and writes over the previous remote control signal.

Signals from a remote control are evaluated by the control module

only when the ignition is switched off.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Immobilizing and releasing keys

A system consists of one control module and two keys. If a key is 3 Using the same key a further 3 times within 6 seconds.

lost (loss/theft), this key can be immobilized by means of a specific 4 Waiting for 10 seconds.

procedure for the radio remote control and the immobilizer: 5 Using the existing key at least once within 20 seconds.

1 Switching the ignition on and off twice within 6 seconds. A key which has been immobilized can be released again by

2 Operating a released key within 3 seconds from "ignition off". following the same procedure where it is used in phase 5.

Radio frequency remote control transmitter Function diagram on example of

vehicle unlocking by radio

Press transmitter frequency remote control

button

Radio signal

Antenna

Electronic control Radio frequency remote control +

decodes signal immobilizer control module

Actuators unlock Locks

Bidirectional line

Electronics controls Relay in pole reversal

circuit

CL control module/extended central locking system

Mechanical function

Electrical function Tank flap actuator unlocks Tank flap

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу


×
×
  • Создать...