Перейти к содержанию

Mitsubishi ASX 2012 года Замена блока SRS


Рекомендуемые сообщения

Добрый день.

 

Проблема в следующем Машина Митсубиси ASX 20012.Была авария и в родном блоке сгорел драйвер.

Машина только с передними подушками.

 

Купили блок б/У от другой комплектации.

В связи с этим пришлось поставить две дополнительные обманки на правую и левую шторку. и Теперь у меня осталось три ошибки две по датчикам бокового удара, но с этим все понятно и еще одна.

 

Диагностирую Ланчем ошибка:

B1626 Быстрый пускатель преднатежителя ремня пассажира, обрыв цепи .

 

По Пассажирской стороне стоят обманки на преднатежителе ( который в средней стойке) и еще одна обманка под пассажирским сиденьем. Если обманки убрать с этих мест то еще появляются две ошибки.

 

Т.е. по всей видимости получается что эта ошибка еще по какому то преднатежителю(((

 

Что это за ошибка, кто сталкивался с установкой блока от более богатой комплектации.

 

Заранее всем спасибо.

Ссылка на комментарий

проще драйвер поменять. меняю бу блок на дрейвер!

Замена Драйвера не помогает! Уже менял....

Изменено пользователем focusnik
Ссылка на комментарий

lap-pretensioner -преднатяжитель той ветви ремня, которая не через грудь , а поперек живота идет...стоит пиропатрон с внешней стороны вдоль салазки сиденья...

кстати, прикольная штука - никогда не обращал внимания )))

 

вот из 2011 г. мануал... Code No. B1626 Front passenger’s lap pre-tensioner (squib) system (open circuit of squib circuit) cautionIf the diagnosis code B1626 is set to SRS-ECU, be sure to diagnose the CAN bus line. OPERATION Only when the frontal impact exceeding the threshold is simultaneously detected (turned ON) by the front impact sensor as well as by the analogue G-sensor and safing G-sensor in SRS-ECU, the electric current is supplied from SRS-ECU to the lap pre-tensioner (squib).

TROUBLE JUDGEMENT The code is set when the open circuit occurs to the SRS-ECU passenger’s lap pre-tensioner (squib) circuit.

PROBABLE CAUSES

Poor contact of connector

Open circuit to lap pre-tensioner (squib) circuit

Malfunction of SRS-ECU

DIAGNOSIS PROCEDURE

STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnostics. Use M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines. Q. Is the check result normal?

Go to Step 2.

Repair the CAN bus line (Refer to GROUP 54C - Troubleshooting

 

STEP 2. Check whether the diagnosis code is reset.

(1)Connect the negative battery terminal. (2)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again. (3)Disconnect the negative battery terminal.

Q. Is the diagnosis code No. B1626 set?

 

Intermittent malfunction (Refer to GROUP 00 - How to Use Troubleshooting/Inspection Service Points - How to Cope with Intermittent Malfunction

STEP 3. Diagnosis check by dummy resistor connection.

 

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.

(2)Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of harness side connector. After releasing the lock, disconnect the D-02 harness side connector.

(3)Connect the special tool dummy resistor (MB991865) to the special tool resistor harness (MB991884).

(4)Connect the special tool resistor harness to the D-02 harness side connector.

(5)Connect the negative battery terminal.

(6)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again.

(7)Disconnect the negative battery terminal.

Q. Is the diagnosis code No. B1626 set?

 

Go to Step 4.

Replace the seat belt with pre-tensioner (Refer to

STEP 4. Resistance measurement at the C-125 SRS-ECU connector and the D-02 lap pre-tensioner connector.

 

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.

(2)While pushing the part "A" indicated in the figure of the harness side connector, turn the lock lever to the direction of the arrow to release the lock lever, and disconnect the C-125 SRS-ECU connector

(3) danger To release the SRS-ECU connector short spring in the following operations, disconnect this lap pre-tensioner connector, and keep the squib circuit shorted.

Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of harness side connector. After releasing the lock, disconnect the D-02 harness side connector.

(4) caution The short spring may not be released due to the insufficient insertion. Therefore, insert the insulator for 4 mm or more.

Insert an insulator (width: 3 mm, thickness: 0.5 mm) such as cable tie between the terminal No. 34 and 35, and then release the short spring.

(5)Connect special tool resistor harness (MB991884) to the removed D-02 harness side connector.

(6)Take the measurements below at the resistor harness and C-125 harness side connector.

  • Continuity between C-125 SRS-ECU connector terminal No. 34 and resistor harness connector terminal No. 2
  • Continuity between C-125 SRS-ECU connector terminal No. 35 and resistor harness connector terminal No. 1

OK: Continuity (less than 2 Ω)

Q. Is the check result normal?

 

Go to Step 5.

Repair the wiring harness between the C-125 SRS-ECU connector terminal No. 34/35 and the D-02 lap pre-tensioner connector terminal No. 1/2.

STEP 5. Check whether the diagnosis code is reset.

Q. Is the diagnosis code No. B1626 set?

 

Replace SRS-ECU (Refer to

 

Intermittent malfunction (Refer to GROUP 00 - How to Use Troubleshooting/Inspection Service Points - How to Cope with Intermittent Malfunction

 

 

ПС. тут было много картинок с интерактивного мануала, то есть после каждого вопроса два ответа - ДА, НЕТ, и соотв, переход на соотв. шаг диагностики. YES- GO to Step # или Repair бла-бла...

Изменено пользователем Lukich
Ссылка на комментарий

Спасибо. Да нашел, авто с такими блоками поставлялись только в южную африку!!!!!!

AC905260AB00ENG.pdf

Изменено пользователем focusnik
Ссылка на комментарий

присылай мне битый блок, посмотрю.

 

Авто сделан. Блок остался для экспирементов, остался у меня.

Хочу заказать драйвер. Потом отпишусь.

Ссылка на комментарий

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу


×
×
  • Создать...